Besökare totalt: Den här månaden: Den här veckan: Idag:

torsdag 5 mars 2009

5 mars

Emma kom upp på förmiddagen och målade skyltar som hon och Rikard satte upp på 68:an och på vägen nedanför pappa. På dom stod det "Kurt Pettersson i Viken 50 år", "Kurt i Viken 50 år" och "Kurt Pettersson 50 år". Efter att Lasse hade åkte till jobbet gick jag in i duschen. Sen gjorde jag mig och Björn klara och åkte upp till pappa. För Emma hjälpte Lotta med smörgåstårtorna och undrade om inte vi kunde vara med där uppe också. Sen när dom var klara åkte jag hem igen och gav Björn mat och åt själv. Sen kollade jag på tv och väntade på att Emma skulle komma upp. Efter nio kom Emma och Rikard och vi började blåsa ballonger som dom kastade ut uppe hos pappa. Vid halv elva kom Lasse hem från jobbet så han och Björn gick och la sig och vi åkte i väg och skulle fixa upp skyltarna och det. Men jag blev ju förstås dålig i magen som jag jämt blir när det är nåt man ska göra. Så jag fick vara chaufför för att jag skulle slippa greja så mycket men jag hann bara var med och se när 3 skyltar kom upp sen blev jag tvungen att åka hem. Jag skickade lite sms med Emma senare och frågade hur det gick. Och det gick bra. Sen innan dom åkte därifrån hade dom tagit varsin ballong och gått in i pappas sovrum och pangat dom och börjat sjunga för han.


1 kommentar:

  1. Och vi snörade in pappas bil TOTALT med paketsnören! *asg*

    SvaraRadera