Besökare totalt: Den här månaden: Den här veckan: Idag:

onsdag 15 april 2009

Barnvakt och blodtryckskontroll


Idag var vi barnvakt medans Emma var iväg på den där gruppen. Så Björn kom hit vi halv nio. När han kom gick vi in och åt frukost, sen fick Björn leka lite.
Lasse gick ut och började tömma vedboden på veden som är kvar från förra året. Men han orkade inte ta allt för det var ingen luft i hjulet på skottkärran. Så vi får fixa det sen går det att ta resten.
När han kom in började vi på med lunchen, sen åt vi och sen åkte han till jobbet.
Efter en stund kom Emma upp och hälsade på en sväng, sen åkte hon och Björn hem.
Då tog jag det lite lugnt. Vid tio över tre kom Eva och hämtade mig. Hon skjutsade ner mig till läkarstation för dom skulle kolla mitt blodtryck. Men det visade sig att det inte var det lättaste. Sköterskan kände min puls i armvecket men när hon skulle ta trycket hörde hon ingenting. Hon pumpade upp den 3-4 gånger utan något resultat. Till slut hämta hon en annan som testade, hon hörde iaf. Så mitt tryck var 110/60. Så ja vet inte om det var svårt att höra för att det var lite lägre eller vad det var.
Sen skjutsade Eva hem mig och jag pratade lite med Emma. Vi bestämde att vi skulle ta en promenad vid sju. Så jag åkte ner dit med Ludde och så gick vi en sväng.
När vi kom tillbaka till lekparken vid dom så fick Björn gunga, åka rutschbana och gunga gungbräda. Det var jättegulligt.

Nej nu ska jag fortsätta att kolla på Grey´s Anatomy.
GOD NATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar