Besökare totalt: Den här månaden: Den här veckan: Idag:

söndag 22 februari 2009

Emilias dop

Idag vaknade jag av att telefonen ringde. Det var Emma som undrade om vi ville med till Avesta en sväng. Så Emma kom och hämtade oss strax efter elva. Så vi stressade över lite snabbt sen hem och byta kläder, vidare till kyrkan dår vi skulle träffa Emma och Björn utanför Mariagården. Jag trodde att vi skulle hinna i tid men det gjorde vi tyvärr inte. Men det kan man inte göra så mycket åt. Emilia var jättefin i sin dopklänning. Och Björn tyckte om dopet, han satte och klappade händerna och pratade. Efter dopet fick vi fika i Mariagården. (Det är där bilden är tagen.) Efter fikat öppnade Millan presenterna.

Strax därefter åkte vi hem bytte om för vi skulle köra reklam. Emma och jag i volvon, Lasse och Roland i min bil. Det gick rätt så fort att köra reklam i helgen med tanke på att folk inte kan skotta undan snövallarna som blir framför lådorna. För då får man ingen reklam om man inte kan sköta skottning/plogning.

Efter reklamutdelning så åkte vi hem bytte kläder ännu en gång. Sen åkte vi ut med skotrarna jag, Lasse, Emma och Rikard. Idag så åkte efter järnvägen till Åsgruvan-Ötsanmossa-Näs-Hinsebo-Nordansjö. Sen åkte vi ut i skogen och då vet jag inte riktigt vart vi åkte eftersom det var mörkt. Men iaf efter en bra stund så vände vi och tog samma väg tillbaka fast strax innan Näs så delade vi på oss. Sen när jag och Lasse kom hem bytte vi om igen och åkte hämtade Björn. Sen åkte vi ner till Emma lämnade Björn sen vidare till ICA och handlade. Sen åkte vi gjorde mat och åt. Sen däckade jag på soffan en stund. Man blir väldigt trött av all frisk luft man får i sig när man åker skoter.

2 kommentarer:

  1. Man blir GRISTRÖTT när man vart ute och kört skoter! :D För att inte tala om hur frusen man blir också! :O

    SvaraRadera
  2. He he, det gick fort för att jag körde. ;)

    SvaraRadera